wtorek, 30 sierpnia 2016

Plac Cytrynowy

Jakiś czas temu, wracając z pracy, przy skrzyżowaniu ul. Towarowej z al. Solidarności zauważyłam, że w miejscu gdzie przed Świętami Bożego Narodzenia zazwyczaj sprzedają choinki, wysypują żółte kamyczki. Przez chwilę zastanawiałam się po co to robią i dlaczego akurat żółte kamyczki, a nie takie jakie są praktycznie wszędzie, czyli szare lub białe.




Oczywiście szybko zapomniałam o tej sytuacji, aż do ostatniej soboty kiedy miałam okazję ponownie tamtędy przechodzić. Tym razem oprócz kamyczków były także donico-siedziska...


 
 ... budka z historiami...


oraz wystawa starych zdjęć.



Nie skłamię jak stwierdzę, że trochę zaintrygowało mnie to miejsce. Bo kto robi wystawę zdjęć koło nowopowstałego placu budowy oraz przy skrzyżowaniu dość ruchliwej ulicy.

Plac Cytrynowy powstał z inicjatywy partnerów prywatnych oraz publicznych i powstał z okazji 100-lecia Woli. Kiedyś był tu targ miejski Kercelak, a dziś mamy tu żółte kamyczki, czerwone siedziska i kilka archiwalnych zdjęć Woli, które pochodzą zarówno z rodzinnych archiwów, jak i z Cyfrowego Archiwum Wolskich Regionaliów.






Warto zatrzymać się tu choć na chwilę, aby chociaż pooglądać zdjęcia i zobaczyć jak kiedyś wyglądała Wola.
Jeśli chodzi o odpoczynek w tym miejscu, to dla mnie odpada - za dużo hałasu i spalin.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz